Friday, October 29, 2010

gedabak GEDEBIK gedebuk

tersebut lah kisah yang malang. di tengahari jumaat yang sunyi lagi sepi. dalam otak ada makanan. nak makan nak makan. dengan langkah begitu gagah aku, Habiel serta Adib mengorak motor ke tempat makan.

kisah yang malang lagi berbau terjadi ketika mana kami nak pergi ke Bank Islam. selit sana selit sini, fuh lepas semua diselit oleh aku & Adib. so hanya tinggal satu selekoh nak masuk ke Bank Islam. dengan langkah bergaya aku mengona (corner) ke kiri.

GEDEBAK!!! terseret aku dengan Adib atas jalan.hahaha Kami jatuh motor tuh beb.haha

so dengan selamber amik henfon call supervisor si Wah Meng. dapat chance kerja separuh hari walaupun aku ada kerja nak kena wat kat kilang.hehe~

so destinasi seterus nya ialah Klinik untuk amik ubat. pusing punya pusing, semua klinik tutup. memang sial, kalau aku nak mati ni (kalau la kan), memang mati dulu sebelum klinik buka. last-last memacu semut merah ke TTDi Jaya. tapi aku pergi kedai motor, bukan klinik.haha

ni ada lagi benda cibai yang jadi lepas selesai urusan kedai motor. aku masuk la klinik tuh. dengan muka hamprak keling & melayu kat meja tu tengok aku. ni dialog sial dua ekor makhluk tersebut:

aku "saya nak amik ubat ni"
gadis melayu "ubat apa?"
aku "ni ha" sambil aku tunjuk luka kat siku
gadis melayu "jatuh motor?"
aku "haa la"
gadis melayu "nak ubat apa?"
aku "mana la saya tau ubat apa. saya bukan doktor" dalam hati nyumpah-nyumpah celaka ni. boleh pulak tanya nak ubat apa. bodoh betol.


sekian la kot. pedih pedih pedih.haha
-to encik Adib, sori la yeq. kesilapan teknikal kot. aku rasa sebab ada "wax" kat tayar motor. that why licin. selama ni ok je aku corner kat situ.




5 comments:

  1. tahniah! huhu mintak la pembalut sebadan.. br nganga budak tu nnt :p

    ReplyDelete
  2. hahha..pdn muke ko..asyik nk koner2 je..hahaha

    ReplyDelete
  3. kelakar gler =) sengal!

    ReplyDelete
  4. len kali bawa moto tu leklok la..xpyh laju2 kot

    ReplyDelete

komen mengomen dibenarkan disini

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...